[Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#401Le tigre j'en ai vu un passé il fait du bouquant, la vache. Bon j'ai fait pas mal de tir, c'est quand même kiffant. J'espère qu'un tiers nous fera une superbe campagne.
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Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#402Le multicrew c'est une catastrophe actuellement... Il y a plein de désynchros qui le rende inexploitable la plus part du temps. (armement non présent dans la page weapons, moteurs/systèmes qui se coupent pour le cpg mais pas le pilote, actions inversées entre pilote/cpg, model externe pas synchro, etc...)
Une sortie bien préparée encore une fois...
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Intel I7 8700K / RTX 3080 / 32Go DDR4 PC21300 G.Skill Ripjaws V / MSI Z370 Gaming Pro Carbon / Cooler Master Silent Pro Gold - 1000W / Noctua NH-D14 / Acer XB270HUDbmiprz 27" G-synch 144Hz / SSD Samsung 860EVO 250Go + 1To / Cooler Master HAF X / Warthog+VPC WarBRD / Thrustmaster TPR / Track-IR v5 / Windows 11 64bits.
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#403Une foi la touche "George AI Helper Interface - Shom/Hide" programmé dans options de commande (AH-64D CP/G : LCtrl + Touche-V par défault), l'image ci-dessous décrit les fonctions de chaque sous menu.
C'est un complément de la vidéo de Wagner : DCS: AH-64D | Crew AI
C'est un complément de la vidéo de Wagner : DCS: AH-64D | Crew AI
todo está aquí
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#404Hello,
Bon, j'ai pofiné mes réglages Hotas, le contrôle est bien meilleur.
Par contre si une âme charitable (et plus douée que moi !) pouvait me donner le mode opératoir pour simplement arriver à tirer une cartouche car je n'y arrive pas.
J'ai essayé l'entrainement, j'ai pas tout capté !
Merci d'avance !
Bon, j'ai pofiné mes réglages Hotas, le contrôle est bien meilleur.
Par contre si une âme charitable (et plus douée que moi !) pouvait me donner le mode opératoir pour simplement arriver à tirer une cartouche car je n'y arrive pas.
J'ai essayé l'entrainement, j'ai pas tout capté !
Merci d'avance !
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Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#405Salut, j'avoue que c'est un peu complexe. Vérifies que tu as bien actionné, avant le tir la commande "Weapon trigger guard open" , autrement rien ne se passe
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#406afficher sur un des MFD le mode wpn
master arm sur on
selectionner le gun ( avec les commandes DCS pour un switch présent sur le stick )
activer le weapon trigger guard open ( j'ai trouvé la comande DCS, mais pas le bouton ou le switch )
alors apparait le gun en surligné jaune entoure de pointillé rouge, sur le MFD, et tu peux faire feu
master arm sur on
selectionner le gun ( avec les commandes DCS pour un switch présent sur le stick )
activer le weapon trigger guard open ( j'ai trouvé la comande DCS, mais pas le bouton ou le switch )
alors apparait le gun en surligné jaune entoure de pointillé rouge, sur le MFD, et tu peux faire feu
Dernière modification par zeufman le sam. mars 19, 2022 7:53 pm, modifié 1 fois.
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Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#407C'est un cache noir sur la face avant du manche qui recouvre la détente rouge.
CasmoTV a indiqué qu'en vrai la cache est équipé d'un ressort. Il faut le relever à chaque fois pour actionner la détente, mais ça finit par rentrer dans la "mémoire musculaire"
Les SME ont demandé à ED de retirer cette contrainte, mais c'est bas dans la liste des priorités.
Pour moi c'est comme la sécurité canon du M-2000C = à lever dès le démarrage
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#408merci
j'étais pas prêt de le trouver à cet endroit
j'étais pas prêt de le trouver à cet endroit
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Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#409Bonsoir à tous les amoureux des hélico.
Je viens de commencer le démarrage à froid avec le tuto de Kervinou (encore merci à lui)
Je bloque après le démarrage du moteur gauche. J’appuie sur le bouton désigner . Puis attends un petit peu. Et là, il faut assigner une touche au sélecteur de puissance du moteur. Je n'ai pas trouvé cette touche pour ce moteur gauche , puis le droit.
Quelle est cette touche ??
Je viens de commencer le démarrage à froid avec le tuto de Kervinou (encore merci à lui)
Je bloque après le démarrage du moteur gauche. J’appuie sur le bouton désigner . Puis attends un petit peu. Et là, il faut assigner une touche au sélecteur de puissance du moteur. Je n'ai pas trouvé cette touche pour ce moteur gauche , puis le droit.
Quelle est cette touche ??
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#410Olivier_gaming a fait cette vidéo qui donnes entre autre les touches a mapperZaZvolleyC6 a écrit : ↑sam. mars 19, 2022 7:58 pmBonsoir à tous les amoureux des hélico.
Je viens de commencer le démarrage à froid avec le tuto de Kervinou (encore merci à lui)
Je bloque après le démarrage du moteur gauche. J’appuie sur le bouton désigner . Puis attends un petit peu. Et là, il faut assigner une touche au sélecteur de puissance du moteur. Je n'ai pas trouvé cette touche pour ce moteur gauche , puis le droit.
Quelle est cette touche ??
MSI Z97 Gaming 5 - Intel I7 4790K - Artic cooling freezer 7 pro rev 2 - RAM GSKILL 32 Go - SSD Crucial M5 120 Go - SSD Crucial MX500 2 To - HDD western digital caviar blue 1 To - Gigabyte GTX 1070 gaming G1 - iiYAMA G2530HSU-B1 G-Master 24.5" - Windows 10 home 64 bits
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#411Suffit de reprendre le démarrage des autres appareils, Alt D + Début, moteur gauche et Maj + Début, moteur droit. Quand au manette tu les montes avec la souris en position fly. Pas besoin d'attribuer des axes, puisque c'est manette tu ne les touches plus par la suite.
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#412Et bien pour ma part très agréablement surpris par cet Apache.
Quelques buggs oui mais c'est franchement tout à fait utilisable.
Un patch est déjà prévu la semaine prochaine si je ne me trompe...
Le Binding met un temps dingue à être réalisé mais après avoir passé presque une journée complète dessus c'est franchement top!
La compréhension du TSD demande aussi de la pratique mais quand on a compris le principe cela coule de source...
Une vidéo de Casmo vient d’ailleurs de sortir aujourd'hui concernant la navigation avec l'AH-64D et comme à son habitude elle est très instructive
A l'heure actuelle ma meilleure trouvaille pour améliorer mon pilotage : déconnecter le casque IHADSS pour décollage et atterrissage!
Bien plus préférable d'atterrir d'après l’environnement de l'appareil et ne pas se laisser déconcentrer à vouloir centrer l'appareil par rapport au visuel du casque en mode Hover...
Niveau comportement, je me demande quand même si il faut vraiment donner autant de pied à gauche pour garder l'appareil droit dans la réalité...
Quelques buggs oui mais c'est franchement tout à fait utilisable.
Un patch est déjà prévu la semaine prochaine si je ne me trompe...
Le Binding met un temps dingue à être réalisé mais après avoir passé presque une journée complète dessus c'est franchement top!
La compréhension du TSD demande aussi de la pratique mais quand on a compris le principe cela coule de source...
Une vidéo de Casmo vient d’ailleurs de sortir aujourd'hui concernant la navigation avec l'AH-64D et comme à son habitude elle est très instructive
A l'heure actuelle ma meilleure trouvaille pour améliorer mon pilotage : déconnecter le casque IHADSS pour décollage et atterrissage!
Bien plus préférable d'atterrir d'après l’environnement de l'appareil et ne pas se laisser déconcentrer à vouloir centrer l'appareil par rapport au visuel du casque en mode Hover...
Niveau comportement, je me demande quand même si il faut vraiment donner autant de pied à gauche pour garder l'appareil droit dans la réalité...
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#413Je vous propose un peu de lecture sur le commandes de vol.
Vu que pratiquement rien n'est expliqué dans le manuel "Early Access", voilà ce qui est décrit dans le vrai manuel.
Wags a dit que l'ALTITUDE HOLD MODE n'était pas encore simulé.
Mais je pense que l'ATTITUDE HOLD MODE n'est complet non plus. En conséquence je ne le trouve pas d'une grande aide.
2.71 STABILITY AND COMMAND AUGMENTATION SUBSYSTEM (SCAS)
NOTE
The FMC is susceptible to electrical switching transients at voltage levels below that found on the aircraft.
Susceptibility is characterized by uncommanded disengagement of SCAS functions in some or all axes.
The SCAS has three functions; Stabilization System, Command System, and the Hold modes.
The Stabilization System provides rate damping in all axes. Additionally, the Stabilization System automatically provides turn coordination at speeds greater than 40 kts, and dampens any atmospheric upsets to the airframe in order to stabilize the aircraft.
The Command System provides a uniform aircraft response for a given control input at all airspeeds.
The Hold modes are designed to provide limited hands-off flight and decrease pilot workload.
The FMC monitors all inputs and will disengage on an axis-by-axis basis if a failure occurs.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.72 HOLD MODES
WARNING
• Hold modes operate through the SCAS system, and as such provide only limited capability. The system is not capable of maintaining the selected flight condition in all flight conditions. The pilot shall continually monitor the aircraft’s flight condition to ensure safe operation.
• Fly the aircraft to a stabilized trimmed state before engaging attitude, hover, or altitude hold. Alternatively, fly the aircraft with the trim gradient (FTR switch released) until the aircraft is stabilized at the desired trimmed state. Failure to follow this procedure may result in undesirable and/or unsuspected aircraft responses.
The hold modes are divided into altitude and attitude hold (fig 2-62).
The modes are activated through the five-position Force Trim / Hold Mode switch.
Upon activation, the pilot is provided with a visual indication that the mode is engaged (see Section XIV).
Upon disengagement, the flight cues are removed and a tone sounds.
The attitude hold mode can be engaged anytime the SCAS channels and Force Trim are on. However, the mode is only active in-flight.
The pilot can “fly through” the hold modes in any or all axes. When the FMC senses control motion above the breakout in any axis or the force trim is momentarily released, that axis reference is no longer held. When the controls are returned to trim, the FMC captures and holds the new reference.
2.72.1 Use of Force Trim during Hold Mode Operations.
WARNING
Even with the force trim ON, the flight controls must be monitored at all times while the rotors are turning.
When force trim is selected OFF from the A/C UTIL page, no force gradient will be available to position the cyclic. Hands off cyclic capability will NOT be available
The force trim release provides two functions to the hold modes:
1) it provides a means to communicate to the flight control system that the pilot wants to establish a new reference condition to hold, and
2) it provides a mechanism to allow the SAS sleeves to re-center, providing the greatest possible margin for maintaining any of the desired hold conditions.
a. Force Trim Operational Theory.
When the SAS is attempting to hold a position or attitude it develops a bias towards one side.
As the wind or other disturbances continue to upset the aircraft this can lead to a case where more response is required than SAS can provide (the SAS has only ± 10% of the total actuator authority in roll, yaw, and collective actuators, and 20% and -10% in the pitch actuator).
When all of the SAS authority is used up, the SAS is saturated. When this occurs a flight control tone will sound and a message will appear on the UFD/EUFD, meaning that the SAS is saturated in one or more axes. At this point, the SAS will be totally ineffective in the axis that is saturated.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
b. Force Trimming Procedure.
When the force trim release is actioned it causes the SAS command to decay or “washout” at a one second rate.
Actioning or “bumping” the force trim release for only a fraction of a second resets the mechanical portion of the force trim to a zero force state, but does not provide enough time to recenter the SAS. The best procedure to follow after receipt of a SAS saturated message, or entering a hold mode, is to fly the aircraft to the desired state (hover, velocity, or attitude)
then press and hold the FTR button for 3 seconds.
This allows the SAS time to re-center providing the most margin for any external disturbances to the aircraft.
NOTE
Yaw breakout ranges (Table 2-7) increase in order to provide good pedal response at a hover. They also de- sensitize the pedals in order to prevent disengaging the heading hold mode during cruise flight.
Table 2-7. Flight Control Breakout Values
Pitch and Roll cyclic displacement : 0.25 in.
Collective displacement : 0.50 in.
Pedal displacement depends on the Attitude Hold submode as follows:
Position hold : 0.10 in.
Velocity hold : 0.20 in.
Attitude hold : 0.30 in.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.72.2 Attitude Hold.
This mode is divided into four submodes of operation: position hold, velocity hold, attitude hold, and heading hold.
Activation of a submode is dependent on inertial ground speed.
a. Position hold submode.
Position hold may be engaged below 5 kts ground speed provided the force trim is operational.
The FMC uses velocity inputs from the EGI to approximate and maintain a position.
Heading hold is provided and, if Altitude Hold is engaged, a three dimensional hover hold is available.
If the aircraft drifts out of a 48 foot boundary (one rotor diameter) and the hold mode is engaged, the Flight Controls tone will sound and a UFD/ EUFD advisory message will be displayed.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
b. Velocity hold submode. Velocity hold may be
engaged at ground speeds between 5 kts and 40 kts (30 kts when decelerating in attitude hold mode).
The force trim system must be operational and ON. The FMC uses input from the EGI to maintain a constant velocity.
Heading Hold is active and Altitude Hold may be engaged.
NOTE
This is not a terrain following mode. The radar altimeter provides only distance from the ground directly below the aircraft and does not provide any approaching terrain
variation information.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
c. Attitude Hold Submode.
The FMC uses EGI rates and attitudes to maintain the selected aircraft attitude.
Attitude hold will either maintain the attitude and heading that existed when the mode was selected or the attitude/heading that existed when the force trim was released.
Heading hold is provided in this mode until the pilot initiates a turn. Upon initiating a turn, the turn coordination mode will engage while maneuvering.
When the turn is completed, heading hold will automatically re-engage.
1. Attitude Hold Engagement. Attitude Hold may be engaged when ground speed > 40 kts; pitch attitude < ± 30°; roll attitude is < ± 60°; and pitch and roll rates are < 5°/second.
Attitude hold will re-reference to a new pitch or roll attitude when the force trim release button is no longer being asserted and the aircraft is within the attitude limits defined previously.
If the roll < 3°, the roll reference will be automatically set to zero (wings level).
2. Turn Coordination. Yaw turn coordination operates in conjunction with heading hold at speeds > 40 kts ground speed in Attitude Hold submode.
Heading hold will revert to turn coordination
when:
a. Pilot displaces pedals >0.3 in. from trim position.
b. Pilot applies roll cyclic input >0.25 in. from trim position.
c. Pilot actions force trim release.
d. Aircraft rolls > ± 7° from level.
3. Turn coordination with the Attitude Hold mode OFF operates continuously at speeds 40 kts ground speed.
Turn coordination will revert to YAW SAS when:
a. Pilot displaces pedals 0.3 in. from trim position.
b. Pilot actions force trim release.
c. Sideslip is re-referenced only when the force trim release is actioned.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
d. Heading Hold Submode.
NOTE
There is no pilot symbology or tone indications of heading hold engagement or disengagement.
1. Heading Hold submode is engaged when Attitude Hold mode is ON when:
a. Pilot displacement of the pedals is < the breakout values listed in table 2-7.
b. Yaw rate is < 3°/second.
c. Pilot displacement of roll cyclic input is < 0.25 in. from trim position.
d. Roll attitude is < ± 3° from level.
2. Heading Hold submode is engaged when Attitude Hold mode is OFF (SAS only) when:
a. Ground speed is < 40 kts.
b. Pilot displacement of the pedals is < 0.1 in. from trim position.
c. Yaw rate is < 3°/second.
d. One second has passed after heading hold was disengaged.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
e. Altitude Hold Submode.
The Altitude Hold submode may be engaged at any airspeed.
Vertical velocity must be less than 200 fpm at a hover, or 400 fpm at cruise for the mode to engage.
The Altitude Hold mode will automatically disengage when:
1. Pilot displaces the collective more than 0.50 in. from the reference position.
2. Rotor speed is > 104%.
3. Rotor speed is < 97%.
4. Either engine torque exceeds 100%.
5. Either engine TGT exceeds 867 °C.
Vu que pratiquement rien n'est expliqué dans le manuel "Early Access", voilà ce qui est décrit dans le vrai manuel.
Wags a dit que l'ALTITUDE HOLD MODE n'était pas encore simulé.
Mais je pense que l'ATTITUDE HOLD MODE n'est complet non plus. En conséquence je ne le trouve pas d'une grande aide.
2.71 STABILITY AND COMMAND AUGMENTATION SUBSYSTEM (SCAS)
NOTE
The FMC is susceptible to electrical switching transients at voltage levels below that found on the aircraft.
Susceptibility is characterized by uncommanded disengagement of SCAS functions in some or all axes.
The SCAS has three functions; Stabilization System, Command System, and the Hold modes.
The Stabilization System provides rate damping in all axes. Additionally, the Stabilization System automatically provides turn coordination at speeds greater than 40 kts, and dampens any atmospheric upsets to the airframe in order to stabilize the aircraft.
The Command System provides a uniform aircraft response for a given control input at all airspeeds.
The Hold modes are designed to provide limited hands-off flight and decrease pilot workload.
The FMC monitors all inputs and will disengage on an axis-by-axis basis if a failure occurs.
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2.72 HOLD MODES
WARNING
• Hold modes operate through the SCAS system, and as such provide only limited capability. The system is not capable of maintaining the selected flight condition in all flight conditions. The pilot shall continually monitor the aircraft’s flight condition to ensure safe operation.
• Fly the aircraft to a stabilized trimmed state before engaging attitude, hover, or altitude hold. Alternatively, fly the aircraft with the trim gradient (FTR switch released) until the aircraft is stabilized at the desired trimmed state. Failure to follow this procedure may result in undesirable and/or unsuspected aircraft responses.
The hold modes are divided into altitude and attitude hold (fig 2-62).
The modes are activated through the five-position Force Trim / Hold Mode switch.
Upon activation, the pilot is provided with a visual indication that the mode is engaged (see Section XIV).
Upon disengagement, the flight cues are removed and a tone sounds.
The attitude hold mode can be engaged anytime the SCAS channels and Force Trim are on. However, the mode is only active in-flight.
The pilot can “fly through” the hold modes in any or all axes. When the FMC senses control motion above the breakout in any axis or the force trim is momentarily released, that axis reference is no longer held. When the controls are returned to trim, the FMC captures and holds the new reference.
2.72.1 Use of Force Trim during Hold Mode Operations.
WARNING
Even with the force trim ON, the flight controls must be monitored at all times while the rotors are turning.
When force trim is selected OFF from the A/C UTIL page, no force gradient will be available to position the cyclic. Hands off cyclic capability will NOT be available
The force trim release provides two functions to the hold modes:
1) it provides a means to communicate to the flight control system that the pilot wants to establish a new reference condition to hold, and
2) it provides a mechanism to allow the SAS sleeves to re-center, providing the greatest possible margin for maintaining any of the desired hold conditions.
a. Force Trim Operational Theory.
When the SAS is attempting to hold a position or attitude it develops a bias towards one side.
As the wind or other disturbances continue to upset the aircraft this can lead to a case where more response is required than SAS can provide (the SAS has only ± 10% of the total actuator authority in roll, yaw, and collective actuators, and 20% and -10% in the pitch actuator).
When all of the SAS authority is used up, the SAS is saturated. When this occurs a flight control tone will sound and a message will appear on the UFD/EUFD, meaning that the SAS is saturated in one or more axes. At this point, the SAS will be totally ineffective in the axis that is saturated.
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b. Force Trimming Procedure.
When the force trim release is actioned it causes the SAS command to decay or “washout” at a one second rate.
Actioning or “bumping” the force trim release for only a fraction of a second resets the mechanical portion of the force trim to a zero force state, but does not provide enough time to recenter the SAS. The best procedure to follow after receipt of a SAS saturated message, or entering a hold mode, is to fly the aircraft to the desired state (hover, velocity, or attitude)
then press and hold the FTR button for 3 seconds.
This allows the SAS time to re-center providing the most margin for any external disturbances to the aircraft.
NOTE
Yaw breakout ranges (Table 2-7) increase in order to provide good pedal response at a hover. They also de- sensitize the pedals in order to prevent disengaging the heading hold mode during cruise flight.
Table 2-7. Flight Control Breakout Values
Pitch and Roll cyclic displacement : 0.25 in.
Collective displacement : 0.50 in.
Pedal displacement depends on the Attitude Hold submode as follows:
Position hold : 0.10 in.
Velocity hold : 0.20 in.
Attitude hold : 0.30 in.
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2.72.2 Attitude Hold.
This mode is divided into four submodes of operation: position hold, velocity hold, attitude hold, and heading hold.
Activation of a submode is dependent on inertial ground speed.
a. Position hold submode.
Position hold may be engaged below 5 kts ground speed provided the force trim is operational.
The FMC uses velocity inputs from the EGI to approximate and maintain a position.
Heading hold is provided and, if Altitude Hold is engaged, a three dimensional hover hold is available.
If the aircraft drifts out of a 48 foot boundary (one rotor diameter) and the hold mode is engaged, the Flight Controls tone will sound and a UFD/ EUFD advisory message will be displayed.
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b. Velocity hold submode. Velocity hold may be
engaged at ground speeds between 5 kts and 40 kts (30 kts when decelerating in attitude hold mode).
The force trim system must be operational and ON. The FMC uses input from the EGI to maintain a constant velocity.
Heading Hold is active and Altitude Hold may be engaged.
NOTE
This is not a terrain following mode. The radar altimeter provides only distance from the ground directly below the aircraft and does not provide any approaching terrain
variation information.
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c. Attitude Hold Submode.
The FMC uses EGI rates and attitudes to maintain the selected aircraft attitude.
Attitude hold will either maintain the attitude and heading that existed when the mode was selected or the attitude/heading that existed when the force trim was released.
Heading hold is provided in this mode until the pilot initiates a turn. Upon initiating a turn, the turn coordination mode will engage while maneuvering.
When the turn is completed, heading hold will automatically re-engage.
1. Attitude Hold Engagement. Attitude Hold may be engaged when ground speed > 40 kts; pitch attitude < ± 30°; roll attitude is < ± 60°; and pitch and roll rates are < 5°/second.
Attitude hold will re-reference to a new pitch or roll attitude when the force trim release button is no longer being asserted and the aircraft is within the attitude limits defined previously.
If the roll < 3°, the roll reference will be automatically set to zero (wings level).
2. Turn Coordination. Yaw turn coordination operates in conjunction with heading hold at speeds > 40 kts ground speed in Attitude Hold submode.
Heading hold will revert to turn coordination
when:
a. Pilot displaces pedals >0.3 in. from trim position.
b. Pilot applies roll cyclic input >0.25 in. from trim position.
c. Pilot actions force trim release.
d. Aircraft rolls > ± 7° from level.
3. Turn coordination with the Attitude Hold mode OFF operates continuously at speeds 40 kts ground speed.
Turn coordination will revert to YAW SAS when:
a. Pilot displaces pedals 0.3 in. from trim position.
b. Pilot actions force trim release.
c. Sideslip is re-referenced only when the force trim release is actioned.
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d. Heading Hold Submode.
NOTE
There is no pilot symbology or tone indications of heading hold engagement or disengagement.
1. Heading Hold submode is engaged when Attitude Hold mode is ON when:
a. Pilot displacement of the pedals is < the breakout values listed in table 2-7.
b. Yaw rate is < 3°/second.
c. Pilot displacement of roll cyclic input is < 0.25 in. from trim position.
d. Roll attitude is < ± 3° from level.
2. Heading Hold submode is engaged when Attitude Hold mode is OFF (SAS only) when:
a. Ground speed is < 40 kts.
b. Pilot displacement of the pedals is < 0.1 in. from trim position.
c. Yaw rate is < 3°/second.
d. One second has passed after heading hold was disengaged.
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e. Altitude Hold Submode.
The Altitude Hold submode may be engaged at any airspeed.
Vertical velocity must be less than 200 fpm at a hover, or 400 fpm at cruise for the mode to engage.
The Altitude Hold mode will automatically disengage when:
1. Pilot displaces the collective more than 0.50 in. from the reference position.
2. Rotor speed is > 104%.
3. Rotor speed is < 97%.
4. Either engine torque exceeds 100%.
5. Either engine TGT exceeds 867 °C.
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#414T'as pas de perte de fps ? Pour ma part j'en perds une vingtaine par rapport au Mi-24 avec quelques stutter (sur la Map Caucase)titof a écrit : ↑sam. mars 19, 2022 9:05 pmEt bien pour ma part très agréablement surpris par cet Apache.
Quelques buggs oui mais c'est franchement tout à fait utilisable.
Un patch est déjà prévu la semaine prochaine si je ne me trompe...
Le Binding met un temps dingue à être réalisé mais après avoir passé presque une journée complète dessus c'est franchement top!
La compréhension du TSD demande aussi de la pratique mais quand on a compris le principe cela coule de source...
Une vidéo de Casmo vient d’ailleurs de sortir aujourd'hui concernant la navigation avec l'AH-64D et comme à son habitude elle est très instructive
A l'heure actuelle ma meilleure trouvaille pour améliorer mon pilotage : déconnecter le casque IHADSS pour décollage et atterrissage!
Bien plus préférable d'atterrir d'après l’environnement de l'appareil et ne pas se laisser déconcentrer à vouloir centrer l'appareil par rapport au visuel du casque en mode Hover...
Niveau comportement, je me demande quand même si il faut vraiment donner autant de pied à gauche pour garder l'appareil droit dans la réalité...
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Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#415j'en avais aussi surtout sur les quick mission, sans doute un peu chargée
en plaçant un apache sur l'éditeur pour faire du training et apprentissage, ça va mieux
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Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#416Je l'ai testé sur l'open beta et je suis extrêmement déçu. Au sol, pas facile de le maîtriser avec la roulette qui se ballade dans tous les sens, ça j'aime pas et le system de Trim aussi une fois en vol. Avec le KA-50, pas de soucis, je le maîtrise bien mais avec l'apache, la première fois qu'un module me pose aussi problème.
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#417En enlevant le rétroviseur je récupère quelques fps , je me retrouve donc avec a peu près les mêmes que le MI-24, par contre pas mal de stutter avec l'apache par rapport au Mi-24.
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Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#418Hello , ce module commence vraiment à me plaire , quelqu'un sait si on peut bouger le TADS côté pilote je ne comprends pas trop , j'ai l'impression qu'on doit passer par AI Geo pour faire les tirs quand on est pilote ou j'ai loupé un truc ?
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#419C’est normal de galérer au début.Raven a écrit : ↑dim. mars 20, 2022 2:57 pmJe l'ai testé sur l'open beta et je suis extrêmement déçu. Au sol, pas facile de le maîtriser avec la roulette qui se ballade dans tous les sens, ça j'aime pas et le system de Trim aussi une fois en vol. Avec le KA-50, pas de soucis, je le maîtrise bien mais avec l'apache, la première fois qu'un module me pose aussi problème.
Le Ka-50 a 2 rotor coaxiaux qui éliminent le couple. Mais sur un hélicoptère conventionnel travailler au palonnier pour voler droit c’est un coup à prendre.
Ensuite le Ka-50 étant mono-pilots et d’une conception plus récente que l’Apache, il est blindé d’aides au pilotage.
L’Apache est un peu plus rustique et en Early Access, les assistances au pilotage ne sont pas finies (ATT HOLD et ALT HOLD).
Pour la roulette il vaut mieux la re-verrouiller quand on veut rouler droit.
Sinon on ne se fait pas chier et on translate
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#421Bon, je progresse tout doucement avec le canon.
Déjà, j'arrive à tirer avec le second pilote (touche 2) par contre, impossible de tirer avec la place pilote (1)
Il y a un "WAYPON?" qui s'affiche en vert dans le viseur casque à chaque fois que j'essaye de faire feu ?!
Je pige pas trop là....
Déjà, j'arrive à tirer avec le second pilote (touche 2) par contre, impossible de tirer avec la place pilote (1)
Il y a un "WAYPON?" qui s'affiche en vert dans le viseur casque à chaque fois que j'essaye de faire feu ?!
Je pige pas trop là....
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#423Sur le manche pilote tu as une commande 4 positions permet de sélectionner l’armement à utiliser.sukkoi a écrit : ↑dim. mars 20, 2022 5:57 pmBon, je progresse tout doucement avec le canon.
Déjà, j'arrive à tirer avec le second pilote (touche 2) par contre, impossible de tirer avec la place pilote (1)
Il y a un "WAYPON?" qui s'affiche en vert dans le viseur casque à chaque fois que j'essaye de faire feu ?!
Je pige pas trop là....
Mais une de ces position (arrière) étant prévue pour l’armement AA (missile Stinger) on peut s’en passer.
Ensuite il ne faut pas oublier de lever la sécurité de détente.
N’hésitez pas aller sur YouTube, il y a une orgie de tutoriels en ce moment.
Dernière modification par jojo le lun. mars 21, 2022 12:21 am, modifié 1 fois.
Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#424Ca rame beaucoup en VR : https://forum.dcs.world/topic/295270-vr ... nt-4920431
Au moins 15 fps de moins que le A10C.
Certains disent que ca va, je ne sais pas comment ils font. J'utilise le bench des perfos au sol, ca donne une idée de ce qu'on voit quand la mission est chargée. On est TRES proche des 30 fps à partir desquels ca saccade en VR. Et comme ca vient du CPU (pour moi) => pas d'option dans les reglages pour améliorer vraiment la situation.
Et j'ai quand meme un I7 8077K à 4,8 Gz + 32GB...
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Re: [Eagle Dynamics] AH-64D Apache pour DCS World
#425Le TADS tu ne peux pas le bouger côté pilote. En solo soit tu passes devant avec George en pilote, soit tu utilises George en CPG. En multijoueur George en CPG ou un copain en multicrew.bernique71 a écrit : ↑dim. mars 20, 2022 5:18 pmHello , ce module commence vraiment à me plaire , quelqu'un sait si on peut bouger le TADS côté pilote je ne comprends pas trop , j'ai l'impression qu'on doit passer par AI Geo pour faire les tirs quand on est pilote ou j'ai loupé un truc ?
Intel I7 8700K / RTX 3080 / 32Go DDR4 PC21300 G.Skill Ripjaws V / MSI Z370 Gaming Pro Carbon / Cooler Master Silent Pro Gold - 1000W / Noctua NH-D14 / Acer XB270HUDbmiprz 27" G-synch 144Hz / SSD Samsung 860EVO 250Go + 1To / Cooler Master HAF X / Warthog+VPC WarBRD / Thrustmaster TPR / Track-IR v5 / Windows 11 64bits.