Wings over Flanders Fields

Rise of Flight
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OBT~Voss
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Re: Wings over Flanders Fields

#201

Message par OBT~Voss »

Hello la Team du Keiser :yes:

Ben moi j'ai craqué et j'ai investi de nouveau dans ce bijou qu'est BHAH2 ou WOFF2 si vous préférez.
Il m'a fallu qqes heures pour régler un pb d'affectation des touches car mon throttle interférait sur les bindings.

Mais maintenant :jerry:

C'est bien simple je n'ai jamais ressenti une immersion de la sorte dans un soft WW1.

Les nuages sont poisseux à souhait ( et aux dire des dévs, c'est exactement la météo qu'il y avait au front à cette époque, certainement liés aux gazs moutarde et autres joyeusetés :yes: )

Les ambiances sonores sont topissimes, il faut voir les nieuport bébé toussoter lorsque l'on actionne le blip switch , un régal !
Le bruit des moteurs est génial on est loin des sons minimalistes de ROF et FC1
Et pis l'impression de vivre cette grande guerre est juste phénoménale.

Mes seuls regrets :

- C'est que c'est un jeu solo
- Pas de VR
- Modèles de vols qui datent un peu

Mais je vous invite à investir dedans , certes ce n'est pas le plus beau, le moteur du jeu étant basé sur CFS3 ( quoique le rendu des couleurs m'a l'air fort meilleur que FC et ROF ), mais alors niveau ambiance et tout le reste , scénario, missions , fronts en mouvement ... bref ce soft écrase toutes les autres simu et de loin.

Ce jeu sent la crasse et ça pour un soft WW1 je dis chapeau.
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actionjoe
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Re: Wings over Flanders Fields

#202

Message par actionjoe »

J'aime beaucoup aussi, mais je regrette quand même une finition un peu "légère" parfois (fautes dans les noms, planeset d'escadrilles pas si historiques que ça), mais bon, c'est une petite équipe, et l'ambiance est au rendez-vous. On sent aussi, que, malheureusement, la France est un peu le parent pauvre (moins de variantes d'avions, qualité et diversité des skins inférieure).
Messieurs, vous ne pouvez pas vous battre ici! C'est la Salle de Guerre!

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jeanba
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Re: Wings over Flanders Fields

#203

Message par jeanba »

actionjoe a écrit :
lun. juil. 12, 2021 6:45 pm
On sent aussi, que, malheureusement, la France est un peu le parent pauvre (moins de variantes d'avions, qualité et diversité des skins inférieure).
Ça a toujours été le cas
Le gros défaut de la série
Mais ROF et FC ne sont pas mieux lotis
Il n'y a que dans FE qu'un véritable effort est fait
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actionjoe
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Re: Wings over Flanders Fields

#204

Message par actionjoe »

Exact, mais il faut aussi reconnaitre qu'ils nous fait un Caudron G4 et un Nieuport 10C! Sur le planeset début de guerre, WOFF est très, très bon. Dommage que pour les missions de biplace il faille un peu d'imagination.
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jeanba
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Re: Wings over Flanders Fields

#205

Message par jeanba »

actionjoe a écrit :
mar. juil. 13, 2021 1:24 pm
Exact, mais il faut aussi reconnaitre qu'ils nous fait un Caudron G4 et un Nieuport 10C! Sur le planeset début de guerre, WOFF est très, très bon. Dommage que pour les missions de biplace il faille un peu d'imagination.
Oui, j'aimerais bien des missions de repérage d'artillerie comme dans RoF
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jeanba
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Re: Wings over Flanders Fields

#206

Message par jeanba »

Une nouveauté intéressante :
We are currently working on an extended update for V1.21 patch (so no release date yet). Some of the great new features will appeal to those of you who would love a more immersive 2 Seater career, as we are expanding Reconnaissance operations. An excerpt from the new features list includes;•Implemented Taking Notes, Recon Photos and Sending Messages via R/T during Flight i.e. 'in mission'•These Notes, Photos, and Messages are evaluated at the end of the mission.
Donc de vrais possibilités de faire de la reco !

Le lien :
https://www.overflandersfields.com/news.html
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actionjoe
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Re: Wings over Flanders Fields

#207

Message par actionjoe »

La mise à jour 1.22 est sortie il y a quelques jours :
12) Taking Notes, Recon Photos and Sending Messages via R/T and dropping weighted Note Bags during Flight i.e. 'in mission' are now implemented, and real in sim data is gathered:

'Shift+P' - Pilot/Observer Take a Photo: AC must be equipped with a Camera, be at the correct height, be flying level and below any cloudbase
as applicable - limited to 5 plates.

Photos cannot be taken in autopilot mode. Photos cannot be taken in the rain or in poor visibility conditions.
It takes 10 secs to load, focus, expose the Photo Plate and store it. Another Photo can only be taken after 10 secs.
It is best to use the 'bombsight' view - which is customised to be a 'camera sight' as appropriate to take accurate photos.

Tip: Read the above to make sure you understand what is required before heading off to the front.
Check the map (press M to toggle) to see the target waypoint.
Make sure you are right over the waypoint before you take your photographs. Of course you may need to come back over the
target several times to take all your photos.

If you need more help, bring up TAC (press Shift+T together) to check your position is over the red rectangular "box" area
of the target when taking a photo. With a bit of practice you should do well.


'Shift+R' - Observer Send a Message via R/T: AC must be equipped with a Radio Telegraph set, have an Observer to send the Message, be at the correct height.
The R/T Set must have suitable Battery Strength.
Approximately 5 messages can be relayed before the battery is depleted.
It takes 10 secs to send the Morse Message. Another Message can only be sent after 10 secs.

'Shift+I' - Pilot Write a Note down : AC must be equipped with a Pilots NoteBook Set - limited to a number of notes.
It takes 10 secs to write down the Note. Another Note can only be made after 10 secs.

'D' - Drop Notes (In a weighted Note Bag) whilst flying - for example at Frontline HQ.
Notes cannot be dropped if none are taken, or a Notebook is not available (not loaded).
Best to be below 100m when doing this


Note: There is confirmation of these actions in the TAC text display (Shift+T) and its 'advisor' text messages (Ctrl+T), or if not using the TAC
then via the messages at the top of screen (Shift+D).
There are also stats for the 'loadouts' displayed in the HUD (F5)for example


Tips: Using the map (M) will show the waypoints, and the target area waypoint should be obvious as it will usually be in, or beyond, No Mans Land
(large brown region at the front!).
Fly to that target objective and when over the target take your Notes (or Photo, or Radio message depending on the mission).
The next waypoint is the friendly HQ so you can drop the finished notes there at the correct place (remember to stay very low below 100m).
If you need more help, using the TAC will help you to see the rectangular areas that define the target and the HQ that you must be flying over.

Remember, before flying to check your load-out is correct, add a camera, radio, or notebook as appropriate. Nothing more
embarrassing than getting over the target and finding you forgot your notebook.


13) Notes, Photos, Messages, and Dropped Note Bags are evaluated at the end of the mission. (Mission Details -> Recon Details)
This is based on final state of the players AC, Pilot and Observer, the AC Attitude: Roll/Pitch.
As well as Altitude, Visibility, Location where Photos, Notes and Messages are taken, and Notes dropped.
The results are compared to the mission objectives.
Photos can be determined as blurry, over exposed, hazy etc despite being taken within the correct proximity to the mission objective.
R/T messages are not always received despite being sent from the correct location.

14) Mission Debrief Details screens relate to the player how successful his mission intel gathering was - Recon Details Icon now appears in Mission Details as appropriate.
Clicking this Icon takes the player to a detailed interface showing intell gathered.

15) Radios and Cameras can be damaged and rendered in-operable.

16) The Camera cannot be operated if Pilot is too injured.

17) Notes cannot be made if Pilot is too injured.

18) Radio Messages cannot be sent if the Observer is too injured

19) Exposed Photo Plates can be damaged after being taken, based on the players AC damage level after landing.

20) Artillery Spotting or 'Battery Ranging' - if Notes are being taken re 'fall of shot' due to non availability of R/T sets, then they sometimes have to be dropped off at a local HQ.
Otherwise they must be returned to your Squadron Commander at your homefield.

21) Reconnaissance - if Notes are being taken due to non availability of Cameras, then they sometimes have to be dropped off at a local HQ.
Otherwise they must be returned to your Squadron Commander at your homefield.

22) Photos are always returned with you to your homefield.

23) The Sector HQs along the frontlines, introduced in BH&HII, are now available in QC in 'Over The Lines' QC Quick Flight Type.
Note: Because the frontlines move and were often 'vague' the red frontlines on the maps are a guide only - as they were in the war - this has always been the case.
It is why you are sometimes captured when you are forced to land and you considered yourself to be in friendly territory 'map frontline wise'.
It is therefore always adviseable to try to get well clear of the front when forced to ditch with engine failure, damage etc.

24) Loadouts: Player must select an appropriate 'Loadout' for his mission objectives as outlined in the briefing.

25) Altitude and Range From Objectives: Notes must be made within 150 to 1650m (Visibility Dependant) of Objective and not too Low - must be at the flight altitude approx
Notes (in a weighted Bag) must be dropped when instructed to do so within 200m of Drop Objective point and at an altitude not higher than 150m.
Photos Must be taken within 350m of Objective point at the instructed flight altitude height approx.
R/T Messages Must be sent within 150 to 1650m (Visibilty Dependant) of Objective point and not at a low altitude - > 1000m.
Low Altitude results in poor signal transmission that are too weak to be received properly.
26) Loadout Availability: Sometimes Radios and Cameras are not available as they are either out of order or removed for service - player will then have to use his note book.
Je n'ai pas encore pu tester*, mais ça à l'air de bien ressembler à de ce qu'on avait dans ROF et le script d'ankor.
(*mais je compte bien faire quelques tours en Caudron !)
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jeanba
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Re: Wings over Flanders Fields

#208

Message par jeanba »

Apparemment, les campagnes françaises sont buguées, il va falloir attendre:
https://combatace.com/forums/topic/9730 ... sues-list/
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actionjoe
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Re: Wings over Flanders Fields

#209

Message par actionjoe »

Le patch sorti aujourd'hui semble corriger ce soucis (toujours pas encore eu le temps de tester....).
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actionjoe
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Re: Wings over Flanders Fields

#210

Message par actionjoe »

6 June 2023

WOFF BH&H II ADD-ON Development News! Today we reveal some of the superb content coming in the new WOFF BH&H II Add-On we are currently working on. The images below show a couple of the exciting new aircraft to be included; the Sopwith Dolphin, and the Morane Saulnier “Bullet” Type N. Note the superb detailed cockpit and structural internals on the Dolphin, and externals of the Bullet including deflector plates on the prop to stop it shooting its own prop off! These are going to be very interesting additions! You can also see the improved engines, the Dolphin’s 200hp geared Hispano-Suiza and the LeRhone 9C rotary engine for the Bullet. Everything you see is of course not finished, including textures, as these are work-in-progress and may change before release. There’s also a very early picture of the start of the work on the fuselage of the Dolphin, and wiring shown on the Bullet to give you an idea of the complexity of work.
https://www.overflandersfields.com/news.html

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Poliakov
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Re: Wings over Flanders Fields

#211

Message par Poliakov »

Ça fait envie se genre de coucou quand même, un petit voisin et ça serait génial :emlaugh:
Escadre de combat DCS Cold War
https://discord.gg/f7VgApBqHT

Config: Rog strix b550-f gaming/Nvidia 3080Ti/AMD Ryzen 7 5850X3DX/2X16GB RAM 3200Mhz/Alim Corsair HX1000W/2X1T Samsung 870 Evo/nvme Samsung 980 1T/Hotas Warthog/Palo Saitek Pro Flight Rudder/Quest 2

Jeux du moment: DCS/MFS/Helldiver 2/Squad/Squad 44/U-Boat/HOI4

Bêta testeur RedWings FS2020
https://redwing-copter.com/
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actionjoe
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Re: Wings over Flanders Fields

#212

Message par actionjoe »

Une autre news de fin juin, arrivée des Belges dans le mode carrière avec Hanriot et Farman F40 pilotables ;)

https://www.overflandersfields.com/news.html
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Fraco
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Re: Wings over Flanders Fields

#213

Message par Fraco »

Salut à tous! J'ai craqué pour ce simu il y a peu et je ne regrette pas. Super immersif au niveau de l'ambiance et un charme certain sur le côté jeu vintage remis à jour. En tous cas un chouette boulot de la part des dév', ça sent la passion tout ça! Pour le moment je ne fais que des combats rapides pour me familiariser avec les zincs et c'est déjà un gros pied!
Par contre, malgré une config plutôt honnête (17 à 2.90 ghz, GTX3070 et 48g de RAM, avec TrackIR et mon fidèle FF2 Crosoft de 23 ans!!!), le jeu est n'est pas fluide. J'ai tout tenté mais c'est truffé de saccades, particulièrement gênantes en combat. J'ai peut-être laissé activée une option bien gourmande, peut-être avez-vous des astuces?
Egalement les ciels (skybox) que je trouve très sombres, même par beau temps. Le ciel est uniformément bleu moche, alors que je vois ici des superbes screens avec des ciels bleu clairs avec des dégradés "laiteux" sur l'horizon... Je veux ça moi!!! Faut-il absolument passer par des mods pour ça?
Merci de m'éclairer. J'ai lu tout le fil pour cjoper de l'info et vos discussions sont toujours très intéressantes, changez rien!
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