Hello,
Ca se passe là :
https://lockonforum.de/community/thread ... 3fbe0e00f9
++
Mod Eurofighter Typhoon
-
Topic author - Pilote Philanthrope
- Messages : 1925
- Inscription : 22 mai 2003
Mod Eurofighter Typhoon
#1Stephane
Star Citizen Referal Code : STAR-M5HV-KNVC
DCS : FFW10 "RoOster"
i7-4790k @4,6Ghz / Assus Z97-A / 32Go DDR3 1866 / SSD 850 Pro 128&512Go / GTX1080 Ti 11Go / Trackir 5 / Thrustmaster Cougar-Warthog-MFD / Palo VKB / Acer 27" G-Sync 2560*1440 @ 144Hz
Star Citizen Referal Code : STAR-M5HV-KNVC
DCS : FFW10 "RoOster"
i7-4790k @4,6Ghz / Assus Z97-A / 32Go DDR3 1866 / SSD 850 Pro 128&512Go / GTX1080 Ti 11Go / Trackir 5 / Thrustmaster Cougar-Warthog-MFD / Palo VKB / Acer 27" G-Sync 2560*1440 @ 144Hz
-
Topic author - Pilote Philanthrope
- Messages : 1925
- Inscription : 22 mai 2003
Re: Mod Eurofighter Typhoon
#3Exact,
il y'a deux version de l'Eurofighter, une version AA et une AG. La version AA a un cockpit de F15 ou de SU27, et la version AG pit de SU25 ou A10C.
La version AA est équipé d'une perche pour le ravito (fonctionnelle avec un léger décalage du panier sur la gauche par rapport à la perche), et les deux versions possèdent une crosse d'appontage, mais il est "chatouilleux" à poser sur le PA.
++
il y'a deux version de l'Eurofighter, une version AA et une AG. La version AA a un cockpit de F15 ou de SU27, et la version AG pit de SU25 ou A10C.
La version AA est équipé d'une perche pour le ravito (fonctionnelle avec un léger décalage du panier sur la gauche par rapport à la perche), et les deux versions possèdent une crosse d'appontage, mais il est "chatouilleux" à poser sur le PA.
++
Stephane
Star Citizen Referal Code : STAR-M5HV-KNVC
DCS : FFW10 "RoOster"
i7-4790k @4,6Ghz / Assus Z97-A / 32Go DDR3 1866 / SSD 850 Pro 128&512Go / GTX1080 Ti 11Go / Trackir 5 / Thrustmaster Cougar-Warthog-MFD / Palo VKB / Acer 27" G-Sync 2560*1440 @ 144Hz
Star Citizen Referal Code : STAR-M5HV-KNVC
DCS : FFW10 "RoOster"
i7-4790k @4,6Ghz / Assus Z97-A / 32Go DDR3 1866 / SSD 850 Pro 128&512Go / GTX1080 Ti 11Go / Trackir 5 / Thrustmaster Cougar-Warthog-MFD / Palo VKB / Acer 27" G-Sync 2560*1440 @ 144Hz
Re: Mod Eurofighter Typhoon
#4Oh, ça c'est étonnant. J'aurais plutôt pensé au A-10A (je n'ai pas regardé le mod, c'est juste si FC3 est nécessaire...)
Ah ben c'est normal qu'il soit chatouilleux, il n'est pas fait pour.Ex Machina a écrit : ↑dim. janv. 13, 2019 10:48 amles deux versions possèdent une crosse d'appontage, mais il est "chatouilleux" à poser sur le PA.
La crosse du Typhoon est une crosse d'arrêt (urgence type pb de freins) sur piste, pas une crosse d'appontage (laquelle serait plus costaude, de même que la structure de l'avion lui-même).
++
Az'
Re: Mod Eurofighter Typhoon
#5Le créateur de l'eurofighter sur P3D et FSX a envisagé de le porter sur DCS, mais ça semble loin d'être gagné :
http://indiafoxtecho.blogspot.com/search/label/Roadmap
" DCS
The question I have been asked most in 2018 is, "Aren't you looking at DCS? Why don't you convert your planes for it?"...well… of course I've been looking at DCS. Below is a picture I took in an early attempt to convert the Eurofighter Typhoon to this platform.
However, the big problem with DCS is that it does not offer a "middle ground"...you either do simple mods (and rely on default functions) or you'll have to model each system on your own - which is very time consuming.
To develop a "decent" (and I am not saying "good" - by "decent" I mean FC3-level airplanes) you still need to assemble a good team, and it still requires a lot of work.
I am looking at different strategies for this, but, at the moment, no one is really a convincing way to move forward."
http://indiafoxtecho.blogspot.com/search/label/Roadmap
" DCS
The question I have been asked most in 2018 is, "Aren't you looking at DCS? Why don't you convert your planes for it?"...well… of course I've been looking at DCS. Below is a picture I took in an early attempt to convert the Eurofighter Typhoon to this platform.
However, the big problem with DCS is that it does not offer a "middle ground"...you either do simple mods (and rely on default functions) or you'll have to model each system on your own - which is very time consuming.
To develop a "decent" (and I am not saying "good" - by "decent" I mean FC3-level airplanes) you still need to assemble a good team, and it still requires a lot of work.
I am looking at different strategies for this, but, at the moment, no one is really a convincing way to move forward."