Projet mod A-4E pour DCS

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juthieu
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#51

Message par juthieu »

Ah oui, excellent la doc!!

pech
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#52

Message par pech »

Bonsoir,

Y a t il des missions solo disponibles quelque part ?

Merci
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zalman
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#53

Message par zalman »

pech a écrit :
sam. janv. 19, 2019 7:44 pm
Bonsoir,

Y a t il des missions solo disponibles quelque part ?

Merci
Salut
Non, pas de missions intégrées avec le module mais tu peux les créer toi même.
Bon vol
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asta
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#54

Message par asta »

Salut,

La version 1.3 est sortie hier :



ECM, RWR, catapultage, corrections de bugs, ajout d'un axe pour le frein, finition d'armes, ajustement de la vie, des hitbox, etc ... :notworthy


Pour le prochain patch (prévu pour la fin de l'été), deux points très intéressants :
Le modèle de dommage sera visible (3D + texture) :emlaugh:
Ils vont voir s'il est possible que le module puisse passer les tests d'intégrité pour le multi' :cheer:

ICAREJ
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#55

Message par ICAREJ »

Bonjour,
génial la nouvelle version, mais y a t'il des fichiers à sauvegarder avant de faire cette mise à jour? Du style affectation des commandes ETC...
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Morpheus
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#56

Message par Morpheus »

Les affectations de commandes ne sont pas impactées (normalement) car situées dans un dossier à part.. Rien ne t'empêche de les sauvegarder, en espérant qu'il n'y ait pas de changement.. Vas dans C:\Utilisateurs \..........\Parties enregistrées\DCS (ou DCS.openbeta)\Config\Input\nom de l'avion et copies ce dossier quelque part où tu sauras le retrouver :yes:
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ICAREJ
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#57

Message par ICAREJ »

Merci beaucoup pour ta rapide réponse.
Dommage que j'ai toujours ces magnifiques explosions lorsque je veux démarrer une mission au sol! quelqu'un a-t-il
une idée?
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Morpheus
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#58

Message par Morpheus »

C'est réglé depuis l'avant dernière update de la Bêta ;)
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ICAREJ
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#59

Message par ICAREJ »

Et çà veut dire quoi en clair "l'avant dernière update de la Bêta", parce-que j'ai toujours des explosions lorsque je commence
au sol.
pour info j'ai la version 2.5.4.27430 de DCS,je pense que c'est la "stable" et la 1.3 de l'A-4E
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Morpheus
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#60

Message par Morpheus »

DCS OpenBeta version 2.5.4.28090 et oui tu as la stable (seule solution pour le A-4E démarrer en l'air) ;)
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nicom69bada
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#61

Message par nicom69bada »

Bonjour à tous!

Voilà une éternité que je n'avais pas posté ici...
J'ai pu lire que certains d'entre vous aviez des problèmes d'explosion à l’appontage avec la dernière version du A4.
J'ai le même soucis que ce soit après un décollage du PA ou un Airstart savez vous si il existe une solution pour régler cette histoire?
Pas trouvé de réponse que ce soit ici ou sur le discord du A4 ou encore sur le forum de Ed...

merci

edit: il semble que cela fonctionne maintenant pour moi si je fais un départ depuis le pont...gros progrès déjà!!

Nico
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asta
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#62

Message par asta »

Salut,

Nouvelle version du projet disponible !



Le changelog :
Version 1.4 - 10 June 2020
Added

3D/Cockpit Model
added radar glow
updated cockpit lighting. Added red floodlights on both sides of the ejection seat
made clickable (oxygen switch, walleye/shrike selector, air-conditioning panel)
new sidewinder volume knob
added destination slew knobs for navigation computer panel
new compass controller panel model (clickable but currently not functional)
revised engine control panel with clickable switches
new AFCS test panel model (currently non-functional)
updated misc switch panel for accuracy
external fuel quantity check is now a button
new light indicator model for manual fuel control, jato, and doppler memory mode indicators
implement clickable spot for hiding the control stick (#9)
Added clickspots to toggle rear view mirrors in the cockpit
added animated brake pedals to cockpit
3D/External Model
New anti-collision light model and effect
reworked ECM control systems
upgraded AN/APR-23 to AN/APR-25
added separate APR-27 simulation
added ALQ-51A
added ALQ-51A BIT Test
air cond panel is now clickable
added emergency fuel shutoff control
engine will shutdown if lever is set to 'emer off'
engine will not start with lever in 'emer off' position
added fuel dump capability
added command for manual flight control override. Update brake hydraulic system
added refuelling probe light
added radar scope glow. radar scope glow is linked to brilliance setting
added option to disable catapult location checks (client side checks)
toggle switches and multiposition switches are now animated
added initial implementation of huffer simulation and sounds. moved external power logic to the huffer.
added native NVG and NVG keybindings
added clickable shoulder harness handle and secondary ejection handle
added function for APN-153 to calculate wind vector and pass to ASN-41
ASN-41 will now display wind vector when in D1 or D2 mode
Initial implementation of manual and primary fuel control mode
manual fuel control warning light will come on when engine fuel control is in manual mode
manual mode will occur when fuel control switch is in the manual position
manual mode will occur when engine rpm is less than approximately 5-10 percent
added sdef for engine sounds to allow for customisation for engine sounds
added ability to export radar display. Display name is "A4E_RADAR"
Made JATO ARM-OFF and JATO JETTISON-SAFE switches clickable. Switches are clickable but no logic is coded in the systems due to lack of JATO.
Added axis binding for gunsight elevation control
added support to take off from the Sao Paulo A12 and Charles de Gaulle carriers
added navigation log page to kneeboard
added option to remove ECM control panel from cockpit via mission editor
added option to choose between MIL Power or Manual catapult launch in A-4E options menu
added ability to map two axis to the brake axis. Both axis still function as one combined brake axis and does not perform differential braking.
added payload options for 2 x AN-M57A1 and 3 x AN-M57A1 with the TER
added PictureBlenderColor property which is required for newer ME icons
Liveries:
added Trainer USMC VMAT-102
added Trainer USN Bare Metal 1956
added USMC VMA-124 Memphis Marines
added USN VA-45 Blackbirds
added USN USN VA-212 Rampant Raiders
added Trainer: USN VC-5 Checkertails
Textures/Exterior:
added Roughmet gloss-level options
added hardpoint bottoms textures
added MER rack textures
Missions
Added Nevada missions

Changed

new collision model and updated critical damage values
updated hydraulic system to be dependent on engine rpm
changed layout of option menu
moved clickable definitions to separate file (clickable_defs.lua)
tweaked switch behaviour to be consistent between left/right clicks
weapons and RWR sounds will now be played through the pilot headphones. Sounds will sound like it is coming through the helmet when "hear like headphones" is used"
AI model now uses 3D argument lights
updated AN/ASN-153 warmup and test sequence timings (1 minute for test and 5 minutes for warmup)
changed ASN-41 to require a push-and-turn to change values (same in real world, left + right-click and drag or left-click and scroll)
new UI elements for version 1.4
updated MER model and textured
Hide stick option is now consolidated with main sim options. Remove option to hide stick from A-4E-C special options menu.
rewrite more accurate simulation of APN-153 warmup time. Change APN-153 TEST sequence.
changed brightness of lights to match lighting changes in 2.5.6
renamed radio in mission editor to ARC-51A
turbine fan blade is now an opaque texture instead of translucent
updated hydraulic system pressurization to occur when engine startup has reached idle rpm. (#189)
Although idle rpm is set at 55%, the sim approaches but does not reach 55.0 or greater upon startup. Lower the hydraulic checks to 54.9 will guarantee the trigger to occur for engine startups.
changed AN-M30, AN-M57, and AN-M65 to use models and weapon definitions in DCS Core
updated weapon payloads to use newer TER model in DCS Core
THREAT light on glareshield has been returned to the original IFF light. RHWS warnings are available on the ECM panel as per aircraft.
increased IR emission coefficient to 0.5 to be more inline with other modules.
3D/External model
updated navigation lights
fixed uv for pylons, bypass fan, fuselage bottom
new model and animation for rotary beacons
Textures/Cockpit:
updated boards, labels, buttons
updated cockpit gass
updated internal photograph
fixed gauge edge bleed
misc. minor 2019 improvements
Textures/Exterior:
removed/re-packaged loose files
replaced exterior lights textures
fixed interior fan, engine exhaust pipe, engine intakes
Liveries:
updated Aggressor camos for better matching with weapons connections
updated Blue Angels with custom Roughmet
updated NZ with more accurate markings
renamed "Unmarked" so it loads as the default instead of Argentina.
Missions:
updated Caucasus missions with new liveries, times and weathers
updated Persian Gulf missions with new liveries, times and weather
UI:
New main menu splash screen image
New briefing windows images
Input:
Major rewrite of keybinding files. HOTAS profiles will now use diff files instead
Duplicate keybinds are removed
Standardise naming convention of binding names and categories
fixed some standardisation for "else" and capitalisation for "Special For Joystick"
new binding diff file for CH Fighterstick and removed old binding file for Warthog joystick. Updated throttle binding.
added diff bindings for Sidewinder Force Feedback 2
added default binding for Logitech Wireless Gamepad F710 in XInput mode

Deprecated
Removed

removed custom models and weapon definitions for AN-M30, AN-M-57, AN-M65

Fixed

ECM panel indicators will now work with master test light button
gear handle light will no longer light up when primary ac power is not available
spoilers are now linked to the hydraulic system
flaps and gear are now dependent on utility hydraulic
fixed bouncing nose gear
fixed briefing map to auto load with A-4E-C missions
restructured sounds folder for sound asset isolation. Sounds should no longer affect other modules.
cockpit damage is revised to fix issue where the sim counts the aircraft as dead but the pilot is still alive.
fixed issue where red flood lights flashes to full brightness when turning on
fixed aileron trim function for MS FFB2 joystick (#137) (AFCS is still not compatible with MS FFB2)
fixed windspeed and wind direction displayed on ASN-41 and BDHI when in test mode
fixed issue where A-4E-C does not appear in encyclopedia
corrected warthog bindings for flaps up and flaps down
fix bug where countermeasure values were not updated after rearming or with unlimited weapons
make canopy functional after ground crew repair
fixed external anti-collision lights not turning off when master light switch is turned off or power is disconnected. (#199)
fixed hookpoint for better catapult wire tracking.
fixed issue where probe light is not connected to the master exterior light switch
fixed issue where ECM panel still functions without power
fixed issue with missing shrike pylons in multiplayer
fixed issue where pylon cannot be removed from AI aircraft
added back engine exhaust smoke
fixed issue where engine compressor fan does not rotate for AI and multiplayer (#219)
3D/Cockpit Model
fixed canopy uv mapping
fixed white floodlight canopy glare
fixed nav panel digit glitch
fixed incorrect appearance for control hydraulic annuciator on state (#176)
fixed green glow from radar while radar is powered off and in the dark. (#57)
fixed issue with pylon 1 not being removed on AI model
fixed issue with shrike pylons not appearing correctly in multiplayer
fixed normals on top surface of spoilers
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Kervinou
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#63

Message par Kervinou »

Merci !!
IL-2: BOM/S/K/B: Yak-1b, Yak7, Yak9T, Spit MkV....
DCS: Mirage 2K/F1, Warthog, Hornet, Viper, Thunder, Harrier, Strike Eagle, Albatros, Tiger, Kiowa, Huey, Gazelle, Hip, Apache, BlackShark, Yak-52, FC3, SuperCarrier, Combined Arms, Asset Pack, NS430, Nevada, Normandie, La Manche, Golf Persique, Syrie, Atlantique Sud, Sinaï, Kola
XT 8086 avec CoPro 8087/ Ecran 13" EGA couleur/1 Mo ram/HDD 20Mo/Modem USR Courier 33.6/Fidonet/SparkNet/Terminate Mode Point...
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Max.le-rouge
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#64

Message par Max.le-rouge »

Et bien d'après la liste des modifications, ils n'ont pas fait semblant.
Par contre pourquoi (et ce n'est pas que sur ce mod) avoir un cockpit clicable si certains inters sont complètement masqués par le manche à balai ? :crying: :crying:

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Morpheus
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#65

Message par Morpheus »

Ben parce que les inters sont derrière, comme en vrai, non ?
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Poliakov
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#66

Message par Poliakov »

Le mieux c'est d'avoir un track IR :emlaugh:

Ou alors aller se plaindre aux ingénieurs qui ont conçu des avions avec des boutons derrière le Manche.

Sinon il y a une touche pour cacher le Manche mais je rappel plu laquelle.

En tout cas il a l'air d'avoir super bien progr8 et A-4, je l'ai DL, je test dès que j'ai du temps.
Escadre de combat DCS Cold War
https://discord.gg/f7VgApBqHT

Config: Rog strix b550-f gaming/Nvidia 3080Ti/AMD Ryzen 7 5850X3DX/2X16GB RAM 3200Mhz/Alim Corsair HX1000W/2X1T Samsung 870 Evo/nvme Samsung 980 1T/Hotas Warthog/Palo Saitek Pro Flight Rudder/Quest 2

Jeux du moment: DCS/MFS/Helldiver 2/Squad/Squad 44/U-Boat/HOI4

Bêta testeur RedWings FS2020
https://redwing-copter.com/
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Max.le-rouge
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#67

Message par Max.le-rouge »

Morpheus a écrit :
dim. juin 14, 2020 11:22 pm
Ben parce que les inters sont derrière, comme en vrai, non ?
Sans doute sauf que ce n'est pas aussi facile de passer la main par dessus comme en vrai, non ?
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jojo
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#68

Message par jojo »

Par défaut c'est la touche "retour" (au-dessus de la touche entrée) qui permet d'effacer le manche.
Config: MSI Z270 GAMING M5/ I7 7700K + Water Cooling/ SSD 500Go/DDR4 4x16Go 3200Mhz/ MSI RTX 3080 Ventus 3x Plus 10Go
Virpil T50CM3 + WarBRD + TM Hornet/ MFG Crosswind/ HP Reverb G2

Photo aéro: Nikon D7000/ D500 + Sigma 150-600 F5-6.3
ma galerie: cliquez FLICKR / WARBIRDS
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C6_Trollbug
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#69

Message par C6_Trollbug »

Un mod très très fun !
Le scooter est un vrai plaisir à piloter, et mérite son surnom !
Bravo et merci pour le boulot énorme !!! :notworthy :notworthy :notworthy
Boîtier Cosmos1000, CARTE_MERE ASUS ROG STRIX X470-F GAMING, AMD Ryzen 7 2700X , 32Go Corsair DDR4, SSD M2 2To , Raptor 300 Go + 1 To, GTX1660 TI 6Go ASUS, Corsair TX 850W, écran incurvé AOC 27" , palo Virpil VPC Interceptor , embase Virpil MongoosT-50 CM3 , grip TM F/A 18 , throttle Virpil MongoosT50-CM3
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asta
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#70

Message par asta »

Hello,
L'EFM du A4 arrive, un test semi-ouvert sera possible samedi 24 Octobre (à partir de 20H00 heure française) pour une durée de 4H.
L'idée est de contribuer en testant pour faire des remontées à la devteam.

Il faut naturellement parler anglais et connaitre le mod A4.
(je crois que ça se fera en audio sur leur Discord)


Pour les autres, aucune autre date n'a été annoncée, il va falloir attendre donc.
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asta
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#71

Message par asta »

Qui veut venir aider ? :)
Attention, anglais obligatoire !
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POUSSIN FLYER
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#72

Message par POUSSIN FLYER »

Hello

Pour commencer, un grand merci à ceux qui ont développé le MOD, il est superbe !

J'ai cru comprendre qu'il y avait eu une MAJ et comme je ne veux pas faire de bêtises, je voulais m'assurer que pour installer la MAJ, je supprime les fichiers de l'ancienne version et je remplace par la nouvelle ? Ou bien il y a une autre manip ?

Bon vol à tous!
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Morpheus
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Re: Projet mod A-4E pour DCS

#73

Message par Morpheus »

C'est bien ça, il me semble qu'il faille aussi supprimer les fichiers "Input" situés dans Parties enregistrées, à confirmer
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