Au passage ... je viens de voir dans le manuel de F-15 pour DCS que l'AOA n'est pas exprimé en ° ! ... mais en unités d'AoA !
Attack (AoA) Indicator
The AoA indicator is positioned on the instrument panel under the IAS and Mach meter. It is used for indicating the current AoA value within the limits of 0 to 45 units. The AoA indicated values do not correspond to actual degrees. In the area of the landing AoA (20 - 22 units) there is a corresponding index on the indicator.
Attention donc quand on parle de parler de la mème chose!
Sur ce screen en-dessous, on a 20
unités ce qui donne bien environ 12
°.
Si tu lis bien ton manuel de vol, tu verras:
Approach
...
Approaching the final approach fix, slow to 200 - 250 knots and extend landing gear and flaps.
During the final approach phase, a minimum airspeed of 180 knots is desired. A higher airspeed may be required for heavy-weight situations.
...
Landing
On final approach, set on-speed for 20 - 22 units AOA. At the flare point, smoothly retard the throttles to IDLE and reduce rate of descent so as to finish the flare at 0.75 - 1.0 meter above ground. At 0.75 - 1.0 meter above ground, take an attitude for a cushioned landing on the two main wheels.
Raising nose too high up to 22 units AOA in the flare may cause a hard landing and engine ground contact. After touchdown, maintain directional control by pedals. Raise the nose to approximately 13º
pitch attitude to achieve aerodynamic braking.
... Donc tu fais ton approche à 180Kts mini (perso je préfère une AoA ... c'est plus safe qu'une vitesse. On voit sur le screen que ça donne environ 12° ce qui est cohérent (sur F-16, c'est 11°, M2000 12° et A-Jet 11°) de mémoire) ... et tu vises les 22 unités
seulement à l'arrondi! Pas avant! ... Sans quoi, tu passes le seuil déjà au à l'incidence max et l'arrondi te fait dépasser les 22u .
Bon, je dis ça mois, mais en fait je dis rien, j'ai pas ce simu
![Music Whistling :hum:](./images/smilies/music_whistling.gif)
... mais essaye et dis nous ce que ça donne.
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