TF s'est enfin remis au boulot :)

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OBT~Gib
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TF s'est enfin remis au boulot :)

#1

Message par OBT~Gib »

http://theairtacticalassaultgroup.com/f ... php?t=6852


En court :
- Il va y avoir rapidement un minipatch 4.01 pour les surchauffes du spit 1a 100 et pour les suicides d'AI
- Ils travaillent sur le 5.0 qu'il promettent être un grand pas (en avant :Jumpy: ) mais restent sibyllins dessus
- La carte automne va être revue pour paraître moins Africaine... Voir screenshots
- Ils vont ajouter des bateaux. Voir screenshots
- Il y aura des nouvelles cartes dans la 5.0 mais ils garderont secret le théatre d'opération concerné
- Les "fridays update" seront seulement toutes les 2 semaines pour le trimestre à venir
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OBT~Miguel21
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#2

Message par OBT~Miguel21 »

Miam, que du bon ;)

Je compte au moins 3 nouveaux navires (2 marchands +1 ??? destroyer?? Croiseur, y'a un marin dans le coin? Mad t'es là? ;))

Et un sous-marin :cheer: :cheer: :cheer:

Vous pouvez voir les images plus bas ?? (pour ceux qui n'ont pas de compte chez TF)

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MikiBzh
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#3

Message par MikiBzh »

C'est gars déchirent !

OBT~moomoon
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#4

Message par OBT~moomoon »

Le destroyer ne ressemble à rien que je connaisse. Peut-être vaguement inspiré d'un destroyer allemand.
Un liberty ship au milieu des 3 navires marchands (n'étaient pas en service en 1940...).
Le cuirassé HMS Nelson (ou Rodney son sistership) : en marron (camouflage inconnu?).
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OBT~Gib
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#5

Message par OBT~Gib »

Pas grand chose de nouveau cette semaine. A noter :
Team Fusion has also adapted a Dynamic Campaign Generator to use with CloD. This will be with TF 4.01 although campaigns to go with it will need to be developed by the community, as of yet we haven't built any.
La 4.01 est prévue sous 15j, je pense que ça intéressera nos créateurs ?
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OBT~Miguel21
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#6

Message par OBT~Miguel21 »

ça dépend, faut voir, je pense que ce sera plutot un générateur de campagne solo, et même s'il fait aussi le multijoueur, il ne va peut-être pas nous "convenir".... a suivre.

Mais tu as trouvé plus d'info sur ce 4.01?
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OBT~Gib
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#7

Message par OBT~Gib »

Oui:
minipatch 4.01 pour les surchauffes du spit 1a 100 et pour les suicides d'AI
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gilles41
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#8

Message par gilles41 »

humm c'est bono tout cela

doucement CoD fait sont petit bonhomme de chemin grâce à TF ( merci à eux )

on peut rêver pour 2014 une vrai nouvelle carte, voir deux ou trois nouveaux piafs :yes:
ASUS TUF Z-690 PLUS - ASUS TUF RTX 3060 12Go - Kingston 5200 4X16Go
Intel I5 12600 - M2 500 Go /OS + SSD 500 Go + SSD 500 Go Data + SSD 1 To DCS
TrackIR 4 pro - Logitech G940 - Saitek Throtlle quadrant

le plus dur prends du temps l'impossible un peu plus ...
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[CDO]Emile
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#9

Message par [CDO]Emile »

Mince alors, si maintenant il y a de nouveaux théâtres d'opération , à quoi va nous servir Battle of Stalingrad ? o_O

nacy

Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#10

Message par nacy »

[CDO]Emile a écrit :Mince alors, si maintenant il y a de nouveaux théâtres d'opération , à quoi va nous servir Battle of Stalingrad ? o_O
à claquer 100 dollars. :ouin:
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gilles41
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#11

Message par gilles41 »

ben ce qui est drôle, mais je sais pas pour vous

c'est quand même tous des stands alone

CoD -> bataille d'Angleterre
BoS -> front de l'est
et l'hypothétique Kickstarter pour la campagne d'Europe si je puis dire

c'est quoi le prochain ?
ASUS TUF Z-690 PLUS - ASUS TUF RTX 3060 12Go - Kingston 5200 4X16Go
Intel I5 12600 - M2 500 Go /OS + SSD 500 Go + SSD 500 Go Data + SSD 1 To DCS
TrackIR 4 pro - Logitech G940 - Saitek Throtlle quadrant

le plus dur prends du temps l'impossible un peu plus ...

nacy

Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#12

Message par nacy »

Avec IL2-1946 on peut faire des batailles sur plusieurs map.

En 2014 il faudra plusieurs jeux WW2 pour faire des batailles sur plusieurs map.
Avec: IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover / War thunder / Battle of Stalingrad / DCS - WWII pour Bientôt .

Pour le prochain plus d'info ici: http://www.checksix-forums.com/viewtopi ... 3&t=183446

colonel frenchie
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#13

Message par colonel frenchie »

Red Baron a raté son kickstart, un peu logique à la vue de la vidéo de présentation avec des couleurs criardes ... Dommage, j'ai beaucoup joué à la version originale, qui avec les moyens de l'époque donnait paradoxalement une bien meilleure immersion WW1 que Rise of Flight, où on a pas du tout l'impression de voler au dessus des champs de bataille de la première guerre.

EFG_Fried
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#14

Message par EFG_Fried »

Il était où ce kickstart de Redbaron ?

Je n'en ai pas entendu parlé.
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jeanba
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#15

Message par jeanba »

Pourtant :
http://www.checksix-forums.com/viewtopi ... 3&t=183446

Pour revenir aux navires, le destroyer serait un Z
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LUSO 83
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#16

Message par LUSO 83 »

jeanba a écrit :Pourtant :
http://www.checksix-forums.com/viewtopi ... 3&t=183446

Pour revenir aux navires, le destroyer serait un Z
J'y reconnais pas du tout les tourelles, qui me font plus penser à celles de croiseurs, en aucun cas de Destroyers.
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jeanba
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#17

Message par jeanba »

C'est ce que ATAG_Wolf affirme :
http://theairtacticalassaultgroup.com/f ... #post74364

Mais c'est vrai que :
Image
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OBT~Miguel21
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#18

Message par OBT~Miguel21 »

Lors du 22 Nov, il y avait quelques screens, tout de même:

Quelques ports retravaillé:

Image

Un bunker à Uboat
Image

Et des barages de ballons, notez bien leS cables...

Image

nacy

Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#19

Message par nacy »

La Team-Fusion toujours en action.
http://theairtacticalassaultgroup.com/f ... #post78354

Nouvelle bombe
GP_40lb_03.jpg
Tunnel
bridgeandtunnel found in the code.JPG
bridgeandtunnel found in the code.JPG (51.65 Kio) Consulté 6149 fois
Port
Brighton Pier.jpg
Brighton Pier.jpg (328.56 Kio) Consulté 6149 fois
Navire de guerre
New Class-1.jpg
Canon
New Class-2.jpg


La version 4.01 la semaine prochaine :notworthy

Nouvelle map plus avion avec la version 5

nacy

Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#20

Message par nacy »

Un Hurri avec des bombes ça vous dit?
1.jpg
2.jpg
source: http://theairtacticalassaultgroup.com/f ... #post79938

PS: c'est pas la Team-Fusion qui a fait le mod, c'est (PS)

OBT~moomoon
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#21

Message par OBT~moomoon »

Excellent le Hurribomber!
Le navire est un destroyer britannique classe Tribal visiblement.
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OBT~Miguel21
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#22

Message par OBT~Miguel21 »

Bon, il y a peu de chance d'avoir le mod 4.01 avant les fêtes de fin d'année:

http://theairtacticalassaultgroup.com/f ... php?t=7570

1) Finalization of beta 2 TF 4.01 (sorry can't give you a deadline, this is a bigger patch than we expected, so taking longer, many more new elements)

In the meantime, we expect to post a promo for TF 4.01, not sure if it will be after Christmas or after New Years, that will depend on the release of TF 4.01.

Pour le destroyer, c'est celui-ci alors Moomoon? ;)

Image


Ils ont l'air d'avoir tous coulés, ceux de cette classe Trival:

Image


http://forummarine.forumactif.com/t1460 ... -1935-1949

http://rnwarships.informe.com/forum/post2423.html
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Tazz
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#23

Message par Tazz »

Bonsoir, des infos sur la présence ou non d'un Spit Mk IIB ou d'un MK V ajoutés dans la version 5.0?
Image

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OBT~Miguel21
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#24

Message par OBT~Miguel21 »

Pas à ma connaissance, en même temps, on sait qu'ils bossent sur de nouveau type d'avion mais on ne sait pas lesquels... ;)

Sinon, la dernières news, ou première de la 2014:
Hi everyone, Happy New Year

Looking back at 2013, Team Fusion made a huge impact with it's Mods. With the release of v3.00 and v3.01 it was great to see the community support gradually increase and aviation fans returning to what we consider to be the best WW2 Flight Sim currently available.

On the day we announced that v4.00 was to be released Team Fusion members watched the ATAG forums steadily fill up with visitors and we hit just short of 900 visitors in the run up to it's release, all online and waiting for v4.00 to hit the forums.

So now we start the New Year and behind the Team Fusion doors, many advances and improvements have and are being made. The new theatre is progressing well as are the objects and new aircraft and it's amazing to see how talented the members in our small team really are. As of yet, we are still not prepared to announce the Theatre or new aircraft/variants/flyables as there is still some work to be done that is crucial to their success, currently that's being worked on and is the final stepping stone in moving forward and us progressing much more efficiently

Please appreciate that the last two-weeks have been, as they have for many, a time where we take the Christmas break and relax. I know, everyone wants us working non-stop...but blimey, we just took some 'chill out' time

That said, some of our members didn't! We are very keen to get v4.01 out to the Community and there has been a lot of work ongoing to fix bugs brought on by v4.00 and also new features that are to be included. Yes, not only have we been fixing bugs, but also adding even more features. In the next week I hope to have more details about the new features but I feel happy in saying that take-off and landing will be much more realistic than before with a complete revision of the ground handling. More details will be released soon, but behind TF doors, many aircraft have been lost on the digital runways in an effort to bring this feature to you...

As always, it's difficult to show you what has been done because so much of it is in the coding and inside the engine than is easy to visibly represent. Hopefully as we get nearer to finishing testing, v4.01 will be online very soon....but as this will most likely be the last release before v5.00 (many months off), we want to make sure it is as complete as we possibly can before it goes live. When it does though, it will be announced here.

So, here are a few images to keep you interested until the next update, cheers, MP/TF

All images are current Work in Progress. Depending on bugs found and issues raised they are not guaranteed to be included.

Current contrail effects which have the right-angle effect at certain points:

Image

New effect (not for v4.01) is under testing. Sadly there does seem to be a bug with it, but it is something we are keen to look at as it looks much more natural.
Image

New altitude Hedgerow effects:

Image

Low altitude Hedgerow effects. Again, this is very WiP and is only just being looked at. Sadly the hedges cause approx. 9fps drop when set on maximum. This isn't acceptable and that is why it is still WiP and not for v4.01. It's nice to show you though that we are looking at ways of enhancing the landscape but not releasing fps decreasing features unless we can make them optional or we can improve the fps.





Image

Some new textures just enhance terrain and sharpen it at distance for Summer Map

http://theairtacticalassaultgroup.com/f ... 1387529302

More WiP on one of the new models being worked on

Image

Currently experimenting with texture effects. Heavily bombed area?
Image


As always, please feel free to discuss the update here and share it. We can't promise to answer questions about development, but we do like to try and be as open as we can where possible

Cheers, MP
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OBT~Miguel21
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Re: TF s'est enfin remis au boulot :)

#25

Message par OBT~Miguel21 »

Dernier Friday update, celui de today: le 17 janvier:

En gros:

il "devrait" sortir dans 2 à 4 semaines (je prend un paris pour 6... ;) )

- ajout des ports "manquant"
- Amélioration des reflets et bump mappping
- correction des dommages de vols
- Atterrissage réaliste?
- amélioration de l’efficacité des tireurs AI (Aie Aie AIe..... )
- nouvelle révision des traceurs et tir pour l'amélioration des FPS
- correction des voyants de tir des munitions dans toutes les variantes de 109
- possibilité de prendre le contrôle des canons anti aérien (coooooooooooooool ;) )
- la tête du pilote est maintenant animée
- nouvelle séquence d'animation d'évacuation de l'avion (WIP)
- et la nouvelle banque de sons commence à prendre forme (sirène active?)




Team Fusion update January 17th 2014 - v401 is in sight!

Okay, I can hear a collective groan around the thread as you turn up to read about the lack of release for v4.01. The story so-far.....

Actually, have a bit of video to see why we are a little delayed in the 'quick patch' release. Hopefully this will explain why the 'small' fix is taking a little longer than expected?




So as you can see we haven't just tweaked a couple of features, there are many tweaks and some new features included that were originally likely not to arrive until v5.00

At this moment in time our team of Beta testers is going through testing of the aircraft to hopefully make sure all figures, effects, performance, etc, etc is as close as we can get to perfect (of-course someone will quote Eric Brown!) so that the performance will be as solid as possible until v5.00

The Release Candidate has already gone through it's third revision and most likely there will be one more as some features that nearly made RC v4.00c (beta) arrived too late to add one of which is the Dynamic Campaign generator.

Now regarding v4.01 and the AI.

Buzzsaw posted the following regarding v4.01 and the Ai setings:

"TF 4.0 had AI elevators modeled with the modified high speed changes which were developed for more realism with player controlled aircraft. Because of the fact the AI were not able to cope with those changes and lawndarting became completely overdone, we have therefore reverted the TF 4.01 AI elevator control back to vanilla. This will see the Ai less likely to Lawndart.

If you select 'Default' values for your AI aircraft, (rookie, average, veteran or Ace) then save the mission and then close the game and open the mission file, you can edit in the following values and they will give your AI much better surviveability:

Rookie: 1 0.47 0.21 0.053 0.053 0.21 0.053 0.053
Average: 1 1 0.74 0.21 0.11 0.74 0.11 0.32
Veteran: 1 1 0.74 0.21 0.21 0.74 0.32 0.32
Ace: 1 1 1 1 1 1 0.89 1

------------------------------------------------------------------------------

The above leads me on to current work in progress for v5.00

This is, as we have said is going to be a big step forward. Not only will be be moving into a new Theatre (as-well as still working on the BoB) but we are now able, thanks to our 3D and coding gurus, to export and import models into CloD including aircraft. Currently the Team are looking at various models and cockpits to include in the new theatre. In previous updates and also on various forums we have asked if there are any members of the community who have skill and talent they think we would be able to use. With the ability now to import and export Meshes/Models we'd like to extend that offer to anyone interested in joining the team with a good knowledge of 3D Max and model making. Currently we do not intend to release the tools for this process out to the general community as we have plans for the future direction of our Patches and this isn't currently something we want to deviate from. However, if you have the above mentioned skills and would like to offer your services to the Team, then please get in touch

With that in mind we have requested anyone with coding/hacking skills (machine code required (no need for Java or C++ C#)) to send us a PM and possibly come on board. Things are as you can appreciate now set to move at a much more sustained pace with the utilisation of these tools

Moving on, another feature we are very keen to revise in v5.00 is the Ai. Currently it is not that good in comparison to the old IL2:1946 (after many revisions and TD/HSFX awesome work).

This is a tough feature to get working properly but we are actively looking at extracting the Ai commands and routines so that they can be completely re-written (and radio commands!) so they all actually work We have a couple of new Team Fusion members who hopefully (if we can extract that data) will be perfect for reworking the Ai. Currently that process is not expected to be ready (if at-all) until at-least v5.00....but it is something the offliners have yearned for and it will be great if we really can get into that area of the code and bring the Ai out of it's coma and make battles as entertaining as they should be offline.

Personally as an offliner, I am very keen to see this too! I'm crossing my fingers for that bad boy to happen!


Finally I did say that the video would be released close to v4.01 going live. I personally made the decision to get the video out so you can see what we are working on and what to expect. There are many more features not touched in the video and these will be listed in the readme not long from now. I can hear a collective sigh of "he hasn't mentioned a time again". The thing is, we really are (hopefully ) in the final release candidate testing phase. This will most likely take another week. After that we will have the final compile, a final mass online test (to make sure there are no code/netcode bugs that sneaked through) and then the readme will be released. This will be online in the same week we intend to launch v4.01, so if you see it...it's not too-far away from launch.

Looking at the last paragraph, realistically we may be looking at 2-4 weeks. Hopefully, that should help to give you a timeline to release:

So, there you go chaps....another Friday update done. Keep reading the forums...not long now

Cheers, MP/TF
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