Quand la creme tourne et devient rance...

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Duderino27
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Quand la creme tourne et devient rance...

#1

Message par Duderino27 »

Le developement de WOP a pris une bien vilaine tournure et je regrette vraiment d'y avoir cru si longtemps. Loin de vouloir vraiment rendre leur jeu un peu plus simulation, les créateurs on decidé que faire de l'argent rapide sur le dos des joueurs était la meilleure voie! :busted_re:busted_re:busted_re:busted_re

Ils ont donc annoncé une sequelle plein prix de WOP plus accentuée multiplayer et qui restera dans le meme genre que le premier WOP, l'editeur de missions sera lui aussi orienté ONLINE et ne sera pas dispo pour WOP1 comme cela était prévu pour "attirer" les joueuers plus simu et acheter un produit qui promettait beaucoup... (moi y compris).

Quelle deception.... avec un si beau moteur graphique de ne se contenter que du minimum syndical pour faire du fric avec de l'arcade multiplayer a 2 sous. :crying:

WOP2, ce sera SANS MOI.... d'ici la Oleg aura sans doute sorti le bien plus complet SOW.
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phoenix
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#2

Message par phoenix »

Tu as le lien vers le forum officiel où c'est annoncé. Si ce que tu dis est vrai, alors ils ont cramé leur cartouche, et peuvent s'assoir sur la suite.
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Ghostrider
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#3

Message par Ghostrider »

ils avaient commencé avec leur pseudo addon payant .. :(
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phoenix
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#4

Message par phoenix »

Le lien vers l'annonce officielle.

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13NRV(désactivé)
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#5

Message par 13NRV(désactivé) »

"We are going to make game as we see it is best. We don't see big difference in simmers on consoles or PC - they are the same guys mostly. Some changes will be in any case."



Ca c est un post pondu par un admin ....autant dire que les simmeurs pur jus sur PC ne sont pas leur cible de clientele ....et que tant qu a faire il devrait changer ses lunettes aussi ...

Il me semble quand meme , en tout cas c est juste mon avis que WOP a toujours ete plus arcade que simu ...je n ai jamais pense qu ils allaient faire evoluer ce jeu vers de la simu ....
Je juge rien ni personne , j aime bien wop de temps en temps ...ca defoule ca bourrine et c est beau ....ET je n acheterais pas la suite ....pas plus que je n ai achete l add on ...luft..
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rollnloop
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#6

Message par rollnloop »

L'avion, l'avion, l'avion, ça fait lever les yeux, etc...
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Ghostrider
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#7

Message par Ghostrider »

un sorcier vite un bucher :)
merde comment ca une place pour moi ???
maissss heuuuuuuuuuuuuuu lol
ils passent a coté d un marcher de niche et donc des $$ ....
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chataz
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#8

Message par chataz »

Un marché où il y a déjà de la concurrence... et pas des moindres!
Donc, vivement la sortie du soft d'Oleg
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Ghostrider
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#9

Message par Ghostrider »

un marché ou les clients n hesitent pas a utiliser leur CB et qui ont un pouvoir d achat certain :)
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Ghostrider
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#10

Message par Ghostrider »

Ils vont quand meme continuer a patch WOP
No, updates will be released independently, at least until release of sequel.

...And, we'll continue support and releasing updates till then. It is just that we can't (well, at least it is very hard and a lot of work) release mission editor for current game/missions.

...updates will be released independently, at least until release of sequel.

BTW, sequel is not even oficially announced. It is just some information for community

Les devs sentent que ca part en live pour eux et donc ils essayent de justifier et de rassurer....

QUOTE (Dano @ May 17 2010, 01:09 PM) Image
You promised the updates as a carrot to get people to buy an unfinished product, if you hadn't done so you would have lost a great deal of sales so whining on about how you didn't get paid for them isn't going to get much sympathy.

You need to address what is wrong with WoP and address it properly for your sequel to have any chance of success, ignoring the repeated requests of the community for dedicated servers, mission builders, plane customisation, flight modelling and cooperative play will end in another failed product.


1. There were a lot of updates already.
2. We've never promised to fulfill all community requests (although we are trying).
3. Some plane customization (skins) and coopeartive play were added in last add-on.
4. We haven't promised all features in todo list to be provided as updates. Simply that some features were in todo list never meant, that all this features will be provided for free, or even will be ever done. It is todo list (something, we agree would better to be done), not development roadmap. But, we were/are trying to provide as much as possible as updates. And we released much more updates then a lot of good games.

The last, but not the least. We are selling solid project. It is not subscription service. Most of the sales (tens times) were made after Beta, not during Beta. Beta users recieved their game earlier, cheaper, and could affect game development.
For example, current development shows, that providing mission builder will require to re-make all current missions. It is hard work - and completely invisible to players. Who will pay for it?

Of course, we can convert the game to subscription, and then, of course, all updates will be for 'free'. But I doubt a lot of people will pay subscription for mostly single-player game.

Un geste commercial est deja prevu (sous la pression et 6 mois avant la sortie) , ils sentent le vent du boulet arriver .....
Yes, we are going to provide discount (at least temprorary, at launch) for WoP owners.
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Duderino27
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#11

Message par Duderino27 »

Si le prochain jeu est dans la meme veine, fermé aux mods, axé arcade et multiplayer, il aura beau etre magnifique et avec "discount" ce sera sans moi... je n'aime pas qu'on me prenne pour un pigeon 2 fois de suite.

D'ici la, je pense qu'on ne sera pas loin de la sortie de SOW de toute maniere.
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Ghostrider
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#12

Message par Ghostrider »

Je crois qu on arrive vers la fin de WOP ....
Et je ne pense pas que sa suite nous offre ce que nous attendons car les devs ne connaissent pas dutout notre monde et nos attentes ...
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Pollux
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#13

Message par Pollux »

http://forum.yuplay.com/index.php?showtopic=2297 o_O



Citation:
Hi Guys
That was a big delay in updates.
Now it is time to have return somehow.
I'll tell you some news about progress of development and I'll try to keep informing you each Friday\Saturday.

First of all - big news is that we are not only making updates for WoP - we are working on sequel now.
In WoP we will add (with the help of our yuPlay team):
* in-game and out-game (yuplay client) friends lists, with notifications of changing theirs statuses - online\offline, playing WoP, etc
* achievements
* yuplay persistent chat, which will be available in yuplay client, and, perhaps in game too
* maybe sometime there will be server status out of game (in yuplay client)

also we'll try to add coop to some other mission in game (not only Luftwaffe addon)

This update (with traditional fix of some bugs) will be somewhen in the end of May or in June, I hope.

Now some news about sequel.
First of all - we needed to change scheme of development and to switch to sequel from our initial scheme of making major updates for WoP for certain reasons.
* As you know we are making full mission editor (and also "free flight" - advanced quick mission editor, something between mission editor and dynamic campaign).
This feature unfortunately required very significant changes in AI (ground and Flight). All old missions are not compatible with new mission structure support and AI changes - and it will be hard to make backward compatibility
* We have refactor all the Flight models, made some changes in Damage Model and lots of chnages in AI. It is too much work (and even not visible) to rework all the old mission.

So the decision is made and we are now working on sequel.

Here I'll give you some exclusive information about sequel. It is not offical announce, so something can be changed:
* Sequel will be much more online oriented, with unseen before level of supporting of user-genereatd mission. Online orientation doesn't mean that the game wont be playable in single-player.
* sequel will have lots of downloadable content addons from the begining. For example each location with planes from WoP will be presented as DLC (and it is going to be free for all users who bought WoP of course).
* sequel is going to have total 2-3 times more content then original WoP.
* we are planning to announce sequel this year.

More information about what will be in sequel will be with announce (I think after update for WoP).

Next time I'm going to show you game mission editor and tell you more about it.
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phoenix
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#14

Message par phoenix »

Je suis en train de me tenir informer, et je suis tomber sur ce post que je trouve trés bon, et trés représentatif de WoP.
WoP is not unlike a beautiful woman you met at a club yu've never been to before (Gajin). Her Russian accent reminds you of your longtime gal pal Ilatoo Stormovica but she is WAY hotter. Stunned by gorgeous looks and her promise "you'll see more soon" you take her home. There she turns on all of the lights and gives you a great performance despite your old hardware. Afterwards you find out that she's an escort and that to get your favorite position (plane) you'll need to pay a bit more. You are hookered, line and sinker. You convince yourself that if you say the right things you can get her to become the woman of your dreams (beautiful, interesting, cooks AND cleans). Right now she's just beautiful and cant cook anything without a egg timer. Now she say's her younger, prettier sister (who is a international chef and former chamber maid) wants to come live with "us" only if you'll pay for travel from Russia. Seems awfully complicated for what started out as fling.

Moral of the story: You get what you paid for. Promises are not contracts. Escorts are whores not girl fiends. Don't try to make a silk purse from a sow's ear. Not all flight games/sims are created equal.
source : Post de 99th_Obsidian sur le forum officiel

BLR_Tonin_fr
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#15

Message par BLR_Tonin_fr »

Excellent !
Image "Vis à vis des erreurs, un poste de pilotage doit être un espace d'honnêteté absolue."
Je vole en flat4, je roule en flat4, tout ça aircooled : que du bonheur !
Verrouillé

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