A la suite de
cela, on va plutôt continuer ici. Ce sera probablement plus approprié.
Bon ... faut pas aller trop creuser quand même. Au risque d’être un peu déçus ou frustré. Du moins, dans l’état actuel du module.
Wags est quand même un petit coquin
... avant d'avoir été à la CIA, je pense qu'il a été vendeur de hot-dogs aussi, car il a une certaine tendance à vouloir nous vendre des saucisses. Et c'est qqch
qu'on n'aime pas "chez nous"
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=256363
Pour de "bonnes raisons", il y y a un post qui a été supprimé en amont du mien. Je n'ai pas manqué de le remarquer et de le préciser.
Dee-Jay;4122248 a écrit :Unless it is one of the inaccuracies of the book, or if my understanding is inaccurate ... if we are speaking about the ALE-47 the book(s) says:
"To program the manual ALE-47 modes, the CMDS must be powered up and in STBY. No programming is allowable for automatic or semiautomatic modes of operation."
But ... IIRC, it has been confirmed correct on Greek blk30 (and/or 52) versions. Same also on Belgian MLU, (but it was an ALE-40 if my memory is good ... it was a long time ago).
EDIT: There is a post that have been suppressed for some reasons. Just for info, I was not answering to OP but to Wags saying that what OP is writing is not true, ... just in case of confusion.
... à l'issue de celui-ci, je dis à Wags que je ne sais pas si nos pilotes ont un compte sur le fofo ED et ne suis pas certains qu'il désirerons relever leur appartenance en dehors de notre groupe fermé, mais que je ne manquerais pas de leur envoyer un petit PM ... à eux de voir si ils veulent intervenir.
Bon ... message supprimé ... et évidement, rien dans ma boite MP non plus.
Pas sûr qu'il veuille vraiment avoir de l'info autre que celles qui l’arrange (?)
...
Wags;4121728 a écrit :For some ALRs yes, but NOT this one. We have very good and clear information on this matter. there is zero mention of signal strength as a display factor.
Thanks
Dee-Jay;4121893 a écrit :Hi Wags!
Wags;4121728 a écrit :, but NOT this one.
... ALR-56M?
Regards.
Pas de réponse ... elle est pourtant évidente : ALR/56M ...
Évidement, ce que l'on ne peut pas poster sur leur fofo sans se prendre un bon coup de bâton :
General. The ALR-56M threat warning system is a passive system which detects and identifies threat radar signals.
The system detects the signals through any of several antennas and determines the type of radar (SAM associated, etc.), its signal
strength, and bearing. The radar signal bearing and lethality are then displayed. Lethality is displayed as radial distance on the
azimuth indicator. ...
C'est pourtant pas quelque-chose de nouveau ... ont le sait bien depuis 20ans et présenté dans un autre manuel bien célèbre prenant la forme d'un pavé bleu.
Là aussi ... je soupçonne, soit de ne pas avoir la doc réelle, soit de ne pas l'avoir lu, ou alors d'essayer de nous vendre de la knacky. (?)
...
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=253080&page=3
Dee-Jay;4123703 a écrit :...
Had few minutes free, so I did the test.
Track is available here:
https://www.dropbox.com/s/phe2yckgp0xgq ... p.rar?dl=0
Do not hesitate to do it on your side to confirm or invalidate my results.
- Starting the Quick Start , "Takeoff" mission.
- Ask Crew Chief to set my a/c empty (no loadout, full internal fuel).
- Taking off, and fly 5000ft/MSL to do the test between 450-500KCAS.
Stating a very gentle climb to compensate the resulting nose down attitude after the roll competed, stop pitch motion, then initial full roll deflection with no pitch inputs.
- Not counting the first 360° to let the roll rate properly establish at its max rate.
- Then count two complete 360°
Two set up in CAT I and two set up in CAT III.
CAT I : I count about 3s to perform 2x360° => 720/3 = 240°/s
CAT III : I count about 8s to perform 2x360° => 720/8 = 90°/s
TacView telemetry is giving roughly the same result by sowing a 215-225°/s during CATI set up. And 90°/s during CAT III set up. (TacVew may be not 100% either, at least, it is not on all sims).
...
NASA model don't include any CAT III evaluations, so I don't know which charts are mentioned (?) But to me, considering the -1, the described relationship between CAT I or III, we are not within the 40% of RRT reduction given by the -1.
...
I also did the same test in landing gain* by using the Man Flap Ext**. Results gives a higher RRT than in cruise gain in CAT III. Something around 120°/s. (?) ...
... ***
Note also that I had a huge pitch LCO (bug I guess?) with flaps manually extended around 700KCAS**.
Regards.
* EDIT: LG gain should be triggered by the LG handle down position rather than the landing gear position itself , and lollipop should lite on as soon as any of the LG doors are not closed and locked (not just when main MLG is in transfer).
** Manual flaps extension should not be possible above a given airspeed (don't have the figures in mind, I don't think it is a fixed value , rather a curve or a linear function.) But for sure, manual extension at +400 - 700KCAS should not be possible.
*** ... enough for today, I have to go to sleep.
Cheers.
J’espère qu'ED ne considère pas le FM/FLCS et MdV finalisé (si ce n'est même qu'un peu) ... Et le problème est évident: le MdV est basé sur le modèle NASA (qui n'est pas complet, et les charts CAT III dont il parle n'existent simplement pas), et ils leur manque l'essentiel qui permet de modéliser à l'identique le FLCS. Du coup ... ce qui n'est pas dans la doc NASA, ils doivent inventer. Et on tombe à coté nécessairement.
Bref ... je ne suis pas très très convaincu de la bonne foie ou du désir de vraiment faire au mieux en dehors de ce qui se voit.
Les AF en rentrée/sortie ne sont pas bon non plus. Mais ça c'est triviale à corriger. Si ils admettent qu'ils ne sont pas bon.
Les lois en roll : curieux cet arrêtoir quand on lâche la pression en rouli franc (?) ...
...
C'est dommage. Ils ne prennent pas ce qu'il y a a prendre, en revanche, il copient les conneries d'un autre simu (séparations aile/pylône/réservoirs).
...
Bon ... c'est pas fini. On est toujours sur une TRÈS jeune bêta (alpha pour moi) Il y a de l'espoir quand même. Ce n'est pas trop trop mal non plus, la qualité du cockpit, elcairages et sons compensent beaucoup pour la majorité ds utilisateurs.
On va continuer.