Les sources anonymes proches du dossier .... j'ai du mal à y porter beaucoup d'attention.
En gros :The FAA is following a thorough process, not a prescribed timeline, for returning the Boeing 737 Max to passenger service. The FAA will lift the aircraft’s prohibition order when we deem it is safe to do so. We continue to evaluate Boeing’s software modification to the MCAS and we are still developing necessary training requirements. We also are responding to recommendations received from the Technical Advisory Board (TAB). The TAB is an independent review panel we have asked to review our work regarding 737 Max return to service.
On the most recent issue, the FAA’s process is designed to discover and highlight potential risks. The FAA recently found a potential risk that Boeing must mitigate.
- La FAA n'a pas de planning à respecter, et refuse de dire "si tout va bien dans XX j le 737 revolera", mais plutôt "On fait notre taf, quand il sera fini, il sera fini.
- La FAA fait superviser son travail sur le retour en service du 737 par une commission technique indépendante : le TAB : Technical Advisory Board
- Enfin, ils expliquent que leur process d'étude est prévu pour lever tout risque potentiel, et que dans ce cadre, ils ont vu autre chose. Comprendre : on ne se concentre pas que sur le MCAS, mais sur la totalité de l'avion.