Tous les V-22 sont cloués au sol :
https://www.thedrive.com/the-war-zone/a ... -worldwide
Crash en mer d'un V-22 au sud du Japon
-
- Pilote Confirmé
- Messages : 2648
- Inscription : 07 octobre 2007
Re: Crash en mer d'un V-22 au sud du Japon
#27Rob1 a écrit : ↑jeu. nov. 30, 2023 11:07 pmJe suis surpris qu'on ramène toujours cet appareil à ça... il est en service régulier chez les Marines et l'Air Force depuis 2008 et on ne peut pas dire qu'il en soit tombé tous les jours.
un post sur r/aviationcompare les pertes de v-22 avec differents appareils :
Fatality Rate / Class A Mishap Rate / Total Deaths / Average Annual Hours All rates per 100,000 flight hours.
1. H-60 Pavehawk
6.89 / 3.26 / 55 / 19,953
2. C-5 Galaxy
6.18 / 0.99 / 168 / 50,335
3. B-52 Stratofortress
4.06 / 1.31 / 322 / 118,478
Before you say "it was a long time ago", the last crash was in 2008 killing 6 airmen.
4. C-135 Stratolifter
3.85 / 0.53 / 632 / 252,480
5. V-22 Osprey
3.43 / 6.00 / 12 / 5,299
6. C-130 Hercules
3.34 / 0.81 / 674 / 300,961
This death toll puts into perspective the shear number of flight hours and flight deaths involved in the world's most powerful Air Force.
7. H-1 Huey
2.45 / 2.78 / 52 / 33,728
Source: https://www.safety.af.mil/Divisions/Avi ... tatistics/
Thanks u/Humpypocock
• The 10 year average mishap rate for MV-22's is 3.16 per 100,000 flight hours. That is lower than AV-8, FI A-18A-C, F-35B, and CH-53E. It is also on par with the total USMC average (3.1) which includes aircraft like KC-130J, which average much longer mission times.
Page 58: https://www.hqmc.marines.mil/Portals/61 ... hyJQ%3D%3D